Faktorů, míst a aspektů, které musíte vy nebo marketingová agentura projít, zkontrolovat a napravit je obrovské množství. Podívejme se na několik základních věcí, které jsou pro SEO kontrolu nezbytné a jednoduše je musíte udělat. Jinak stránky nepoběží tak, jak mají a ani o tom nebudete vědět.
Čím začít?
Hned v začátku je dobré se podívat na základní údaje o webu a indexaci. Idex je jednoduchý. Pokud je stránka indexovaná, vyhledávače ji zobrazují. A pokud ne, tak ji nezobrazí. Při této kontrole proto můžete skončit u čtyř výsledků, které budete či nebudete řešit. URL adresa:
-
je zapsaná a má být,
-
je zapsaná a nemá být,
-
není zapsaná a má být,
-
není zapsaná a nemá být.
Víc možností nemáte. Některé stránky možná nechcete zobrazovat, a proto je nechcete mít zaindexované. A je to v pořádku. Jen se musíte přesvědčit, že se u všech jedná přesně o to, co chcete. Pokud ne, je zapotřebí to napravit.
Jen jedna verze
URL by mělo být uživatelsky přívětivé. To znamená, že by se v jeho názvu mělo za lomítkem objevit to, co může člověk i robot očekávat. Stejně tak byste měli dbát na jedné verzi adresy, která bude používat stejný protokol. Pokud funguje několik z nich, je dobré vybrat tu, kterou lidé zadávají nejčastěji a tu zvolit jako jedinou. Tento údaj zjistíte na Google Analytics.
Technické parametry
Vyhledávač vás musí najít, abyste se mohli dostat do povědomí uživatelů. K tomu slouží především soubory robots.txt a sitemap.xml. U malých webů to není zas tak důležité, ale větší se bez nich neobejdou. Máte-li na webu originální obrázky nebo videa, je vhodné rozšířit sitemap i o ně.
Rychlost načítání
Rychlost je dnes parametrem, který je důležitý pro všechny. Musíte se proto ujistit, že jste dostatečně rychlí. Existuje mnoho nástrojů, které vám to řeknou. Google nabízí tzv. DevTools, ale využít můžete také PageSpeed Insights nebo Pingdom. Ideálně byste se měli vejít do 1,5 sekundy. Přes 3 vteřiny už je příliš a polovina uživatelů v takovém případě odchází.